Конкретні приклади методів і форм оцінювання
Оцінювання знань
Ця форма оцінювання дає можливість оцінити знання учнів під час виконання ними будь-яких завдань і підпорядкована 12-бальній системі.
10—12 балів
- Усі важливі поняття, теми, ідеї старанно відібрано, їм дано визначення й описи.
- Головні факти описано докладно.
- Фактичних неточностей немає.
7—9 балів
- Більшість ключових понять, тем, ідей відібрано, дамо їм визначення й описано.
- Більшість головних фактів достатньо і добре описано.
- Є невеличкі фактичні неточності.
4-6 балів
- Близько половини ключових понять, тем, ідей відібрано й описано.
- Включено близько половини фактів, що є основними у вирішенні завдання.
- Половина інформації правильна, інша - помилкова, неточна або відсутня.
1-3 бали
- Відібрано, визначено й описано незначну кількість ключових понять, тем, ідей.
- Факти, що є основними у вирішенні завдання, не включено або включено недостатньо.
- В основному інформація помилкова, неточна або не стосується питання.
Оцінювання навичок мислення
Оцінювання навичок мислення дає можливість оцінити в учнів уміння пояснювати, аналізувати, застосовувати, оцінювати і синтезувати інформацію. Це, зокрема, вміння виділяти головне, порівнювати, визначати потрібну інформацію, запитувати, розповідати про проблему, бачити необ'єктивні судження, відділяти помилкову інформацію від правильної, виявляти і встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки і перевіряти їх на практиці, знаходи варіанти правильних рішень. Навички мислення можна оцінити за такими критеріями.
10-12 балів
- Учень відбирає і логічно організовує всі відомості, що стосуються питання.
- Користується всіма відповідними навичками мислення.
- Робить поінформовані висновки, опираючись на дані.
7-9 балів
- Учень відбирає і логічно організовує більшість відомостей, що стосуються питання.
- На достатньому рівні використовує відповідні навички мислення.
- Робить поінформовані висновки, опираючись на дані.
4 - 6 балів
- Учень відбирає і логічно організовує половину відомостей, що стосуються питання.
- Детально використовує не всі навички мислення.
- Робить неповні висновки, опираючись на відомості.
1-3 бали
- Учень відбирає і логічно організовує малу кількість інформації, що стосується питання.
- Використовує навички мислення нечітко і неправильно.
- Робить неточні висновки, опираючись на відомості, або вони відсутні зовсім.
Оцінювання навичок презентації своїх думок
Така форма оцінювання дає змогу оцінити навички учнів висловлювати свої думки в усній чи письмовій формі. Вони є частиною навичок спілкування. Перш ніж використовувати таку форму оцінювання, вчитель повинен чітко визначити норми проведення представлення результатів роботи.
10-12 балів
- Усі ідеї подано так, що вони демонструють глибокі знання учня про предмет і здатність мислити логічно. - Тему презентації чітко визначено і добре розроблено.
- Презентація має відповідну структуру, її добре організовано.
- Дотриманню усіх прийнятих норм проведення презентації.
7-9 балів
- Більшість ідей презентації представлено так, що вони виявляють глибокі знання учня про предмет і здатність мислити логічно.
- Тему презентації чітко визначено і добре розроблено, але простежуються незначні логічні порушення в розповіді.
- Презентація має відповідну структуру, її добре організовано.
- Виконані більшість прийнятих норм проведення презентації.
4-6 балів
- Майже половину ідей презентації подано так, що вони виявляють глибокі знання учня про предмет. - Тему презентації визначено нечітко і її розроблено недостатньо добре.
- Презентація має нечітку структуру і її недостатньо розроблено.
- Не дотримано прийнятих норм проведення презентації.
1-3 бали
- Більшість ідей у презентації виражено нечітко.
- Тему презентації визначено нечітко і погано розроблено.
- Презентація має нечітку структуру або зовсім її немає.
- Є багато порушень у проведенні презентації.
|