Середа, 24.07.2019, 05:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Урок мрій. Інтегрований урок у 4 класі | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Друзі сайту
Сайт школи І ст.
Сайт СЗШ  № 8
  • Сайт Бігус І.М.
    Сайт Кравчук Г.Т. 
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Інклюзивна освіта. Дистанційне навчання

     Урок мрій

    Повністю план уроку та презентацію до уроку з додатками читати за посиланням (перейти)

    НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «ЧОМУ ЛІСИ НАЗИВАЮТЬ "ЛЕГЕНЯМИ ПЛАНЕТИ"?». ПРО ЩО МИ МРІЄМО?
    Інтегрований урок з природознавства, математики, англійської мови та музичного мистецтва, я і світ
    Мета: вчити учнів знаходити і систематизувати інформацію про значення лісів для Землі; вчити аналізувати, робити висновки на основі власних спостережень за довкіллям, зрозуміти значення рослин; розвивати навички колективної роботи у групах, над проектами, допитливість; виховувати бережливе ставлення до рослин, розуміння отримання необхідних знань для майбутньої професії.

    Хід уроку
    I.    ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
    1). Музичне привітання (До, ре, мі, фа, соль ...)  1 хв
    Пролунав уже дзвінок,
    Починається урок.
    Привітаймось дружно всі:
    До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.
    Плесніть діти кілька раз,
    До роботи, все, гаразд.
    Привітаймось дружно всі:
    До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.
    2). Починаємо наш урок з побажання: 1 хв
     У ч и т е л ь: Я всміхаюсь сонечку.
     Д і т и: Здрастуй, золоте!
    У ч и т е л ь: Я всміхаюсь квіточці.
    Д і т и: Хай вона росте!
     У ч и т е л ь: Я всміхнуся дощику.
     Д і т и: Лийся, мов з відра.
     У ч и т е л ь: Друзям усміхаємось. Зичим їм добра.
     — Отже, ми побажали одне одному добра. І я хочу, щоб наш урок був саме таким: добрим, цікавим і продуктивним. А ви — активними, працьовитими, творчими.

    Гра «Сходинки успіху».  0,5 хв
    - На  партах та на дошці є «Сходинки успіху», вони підкажуть, про що саме ми будемо вести мову на уроці та дасть вам змогу зробити самооцінку на кожному етапі уроку. 0,5 хв
    Сьогодні  у нас урок мрій, на якому стираються грані між різними предметами, бо наш урок – це урок природознавства, математики, музики та англійської і мрій: моїх та ваших.

    Розминка. Так як кожен урок "Природознавства” ми починаємо з повідомлення гідрометеоцентру, я прошу відповідальних за спостереження за погодою повідомити прогноз погоди на сьогоднішній день. 
    Вправа «Прогноз погоди». 2 хв
    1)    1-ший синоптик: За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в  СЗОШ № 8, а зокрема в 4-В класі очікується такий прогноз погоди: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10 – 12 балів, опади у вигляді великої кількості  емоцій та високих балів. Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
    2)    2-гий синоптик:    А насправді сьогодні у м. Хмельницькому  спостерігається така погода: Температура повітря - +15 градусів, Вітер - помірний, Опади –  відсутні, Небо – сонячне, без хмарності

    Прогноз погоди ( англійською мовою) 
    It is warm in Khmelnytskyi today. -   Сьогодні у Хмельницькому тепло.
    It is windy.    -   Дме вітер.
    It is sunny today.   -   Сьогодні сонячно.
    It is not rainy.     -   Опадів немає.

    1.    Гра «Павутинка зі складів»
    Перед вами — павутинка зі складів. Поєднуючи їх, проспівайте слова, що стануть девізом нашого уроку.  Буду я природі другом. (Учні співають.)
     — Як ви розумієте ці слова? (короткі відповіді 2-3 учнів)
    1)     Ми маємо бути дуже спостережливими і обережними у лісі, в гаю, біля річок, у парках.
    2)    Любити природу та берегти її
    3)    Лікувати дерева, прибирати територію відпочину …
    Девіз
    Кожна дитина — це неповторний світ зі своїми мріями та бажаннями. У нашому класі ми вчимося мріяти разом. Для цього малюємо свою класну мрію, створюємо колаж з малюнків, який наповнюємо новим контентом. І щодня робимо невеличкі кроки до реалізації своєї мрії.
    ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (перевірка домашнього завдання)
    Сьогодні ми помандруємо у мрію. 
    — Ми досліджували низку сучасних професій, які оберігають екологію нашої планети. А в експертних домашніх групах ви вивчали «Атлас професії майбутнього». Прошу представників груп до хіт-параду.
    1 учень: Сіті-фермер
    В майбутньому виправдано створення вертикальних ферм. Це автономні екологічні конструкції, що дають змогу вирощувати рослини та розводити тварин у межах міста — на дахах та в приміщеннях висотних будинків. Згодом з’явиться попит на фахівців, що зможуть облаштувати та обслуговувати такі агропромислові господарства. Демонструють макет лего-сіті ферми

    2-й учень: Проектувальник домашніх роботів. У сучасному світі без роботів — нікуди. З кожним роком підвищується попит на фахівців-робототехників, що працюють саме в побутовому напрямку. Наприклад, над створенням робота-прибиральника, робота-садівника чи робота для вигулювання собак.
    3 учень: Екоурбаніст - спеціаліст з утилізації, який використовує інноваційні технології для грамотного перероблення виробничих, міських відходів.  Показують Лего – завод по утилізації відходів
    4-й учень: Архітектор живих систем. У майбутньому доведеться економити природні ресурси. Архітектори живих систем будуть незамінні в автономних містах: вони зможуть обслуговувати біореактори та вирощувати рослини в лабораторних умовах. Навесні наш клас перетворився на ЛАБОРАТОРІЮ  4-В, де ми вирощували різні рослини. (Показують вирощені рослини)
    Прийшла весна. Давайте  опишемо характерні особливості природи навесні та відгадаємо загадку (слайди презентації).

    III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
    — Сьогодні Ви дізнаєтеся багато цікавого про ліс і його мешканців, презентуємо власні проекти, будемо мріяти про власне майбутнє та шлях до своєї майбутньої професії.
    IV.    УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
    Звично ми працюємо в змінних групах. Але враховуючи сьогоднішні «погодні умови», ми працюватимемо в статичних групах. (Переходимо до для наступної вправи «Квіти весни»: Крокуси, Проліски, Нарциси, Тюльпани) 
    Вчитель: З’явилися перші весняні квіти. Які? Поділіться у групи своїх любимих весняних квітів. Згадайте все, що ви про них знаєте. Потім 1 учень з групи розповість про первоцвіти. 
    Після підготовки, учні групи беруться за руки – це означає, що вони готові доповідати. Розповідаючи про квіти, учні називають її назву англійською мовою (дивись додаток)
    Вчитель (або учениця): Первоцвіти називають першою усмішкою весни. Саме вони, ніжні й тендітні, першими відчувають ще не зовсім теплі, але вже приємні промінчики весняного сонечка. І як прикро, що деякі з цих квітів на межі зникнення. Поговоримо про це?
    1)    1 група «Крокуси»: На гірських луках і галявинах, на степових і кам’янистих схилах з березня до середини квітня радує людське око крокус. У народі ці квіти називають брандушками, маслянками або серенками. Територія розповсюдження – Карпати та Поділля (Тернопільська, Хмельницька і частково Вінницька області). 
    2)    2 група «Пролісок»: У народі підсніжник називають молочною квіткою або сніговим дзвіночком. Ця квітка є багаторічною цибулинною рослиною, яка росте у листяних лісах та чагарниках у Карпатах та західних лісових та лісостепових районах. Є дуже цінною декоративною рослиною з отруйною цибулиною. 
    Існує думка, що підсніжник — це перша квітка, що виросла на Землі. За однією з легенд, коли Адама і Єву вигнали з раю, вся земля була покрита снігом. Єві було так холодно, що вона навіть заплакала. Тоді кілька сніжинок перетворилися на ніжні білі підсніжники. Відтоді ця квітка є символом надії та світлого майбутнього.
    3)    3 група «Нарциси»: Нарцис може рости як в тіні, так і на сонці. Квітка не потребує багато вологи, але не переносить її надлишку. Назва: наукова назва — Narcissus Poeticus. Походить від грецького слова «одурманювати», приголомшувати, що ймовірно пов’язано з цибулинами, отруйні властивості яких відомі з  глибокої давнини, або може бути пов’язано з одурманюючих запахом квіток. Друге слово назви — poeticus (поетичний) пов’язана з тим, що він був так оспіваний поетами всіх країн і століть, як жодне інше рослина, виключаючи хіба тільки троянду. 
    4)     4 група «Тюльпан»: Тюльпан розквітає після нарциса. Віддає перевагу добре освітленим ділянкам, легкому супіщаному ґрунту з хорошим дренажем. Може рости і в тіні, але помітно втрачає декоративність. Також не любить застою води. 
    Тюльпани (Tulipa) – популярні яскраві весняні квіти. Вони бувають різних кольорів, різної форми. Тюльпан належить до сімейства лілійних. Назва квітки перська, що в перекладі означає «тюрбан»; форма квіток тюльпана нагадує чалму.

    Слухання музики
    Вчитель: Художники передають красу природи, малюючи картини фарбами. Композитори цю красу не лише бачать, але і чують, створюючи музику.
    — А почути музику весни нам допоможе композитор Петро Ілліч Чайковський. Його твір називається «Пори року. Весна». Коли почне звучати музика, заплющте очі та пошепки вимовте слово «весна...». Після прослуховування скажете, яке почуття виникло у вас.
     Перегляд відео на музику П. Чайковського з альбому «Пори року» («Квітень. Підсніжник»)
    Аналіз прослуханого твору
    — Що ви відчуваєте після слухання музики? (Спокій)
    — Яким є характер музики? 
    — Що зобразив композитор за допомогою мови музики? (Пробудження природи)
    — На якому інструменті виконувався твір «Підсніжник»?

    Вчитель: Весна прийшла … (перші приказки просто читаємо, третю 1 учень прокоментує, четверту – просто читаємо)
    2.    Робота із народними прикметами про весну, приказками, прислів'ями 
    3.  Спостереження за тваринами. Приліт птахів.
    На слайдах фотографії птахів, які прилітають із вирію; учні слухають спів птаха і розповідь учнів про них (учні-птахи).
     Вчитель: Весна прийшла …
     - Який птах прилітає першим із вирію?
    Учні піднімаючись з місця в різних місцях класу розповідають про приліт птахів.
    а) 1- й учень: Ми – жайворонки справжні благовісник весни в Україні. 
    2-й учень: Ми з'являємося на наших полях тоді, як сніг ще лежить на горбках і долинах. 
    б) 3- й учень: Ми – шпаки, прилітаємо за жайворонками.
    4-й учень:  В народі кажуть: ранній приліт шпаків до ранньої весни. 
    в) 5- й учень: Ми – дикі гуси. Летимо з вирію. 
    6-й учень:  За нами летять дикі качки, лелеки.
    г) 7-й учень: Я - лелека. Прилетів на рідну землю навесні. Лелеки – провісники щастя та добробуту.
    д) 8-й учень: Я – іволга. Іволга - співочий птах, прилітаю додому, коли вже тепла весна. 

    3.    ВІДПОЧИНОК.  ВИКОНАННЯ  ВЕСНЯНКИ 
    Вчитель: Як називаються пісні, якими люди зустрічали весну – красну? (веснянки). Для чого виконують веснянки (гаївки)? (Щоб не повернулася зима, щоб не було заморозків, які можуть завдати шкоди майбутньому урожаю)
    Виконання учнями веснянки (діти піднімаються, співають, виконуючи різні рухи)
    5. Робота в групах. Гра «Шифр-лабіринт».  (слайд презентації)
    Перед вами малюнок «Шифр-лабіринт». Пройдіть очима лабіринт. Прочитайте шифрограму. 
    Звучить аудіофайл «Повідомлення з планети Ріо»: Ми задихаємося нам бракує кисню допоможіть. Мешканці планети Ріа
    — Отже, з якої планети ця шифрограма, хто потребує допомоги? (Жителі планети Ріа)
    — А ви знаєте про цю планету? (ні)
    — Я пропоную послухати аудіозапис сигналу з планети Ріа.
    — Попросимо науковця доповіти нам про планету Ріа
    Учень-науковець: «Мені стало відомо, що планета Ріа — молода планета Галактики. На її території переважають піщані ґрунти. Клімат теплий, вологий. Достатня кількість сонячного світла і тепла. Багато прісноводних озер і річок. Населення багаточисельне. І як ми чули планета потерпає від нестачі кисню, потребує допомоги».
    6. Вправа «Вибір позиції»
    — Ви почули довідку про кліматичні умови планети Ріа. Як можна допомогти інопланетянам? (Ймовірні відповіді учнів: Надіслати балони з киснем; посадити багато дерев, квітів та інших рослин.)
    — Чия пропозиція здається вам кориснішою? Чому? (Учитель підводить учнів до думки, що ліси — це «легені» планети. Тому озеленення планети — найраціональніша ідея.)
    7. Робота в групах. Гра «Доповни речення»
    Вчитель: Якщо з космосу подивитися на нашу планету, можна побачити два основні кольори, які ніби поділили земну кулю на два величезні простори — океан води та океан рослинності.
    Дивний світ природи... Він зустрічає нас морем звуків, запахів, загадок і таємниць. Примушує прислухатися, придивитися, замислитися.
    Згадайте, що ви знаєте про ліс, доповніть і продовжіть речення.
    1)    Ліси бувають трьох видів: ..., ... і ... 
    2)    Ліси, в яких ростуть виключно дерева Дуб, бук, капітан, ясен, береза, вільха, тополя, клен, липа, називають ... 
    3)    Північну частину України, де переважно й розташована зона лісів, ще називають ... ... 
    4)    У хвойних лісах поширені такі породи дерев, як ..., ..., ... (сосна, ялина, ялиця, модрина, ялівець, тис).
    8. Робота в парах «Наші перші висновки»
    — Складіть схему з умовами, потрібними для розвитку і життя рослини. (Умовами життя рослин є наявність ґрунту, вологи, світла і тепла.)
    — Пригадайте, чи всі ці компоненти є на планеті Ріа? (Так, вони всі існують.)
    — Тоді ми зможемо з вами вирощувати різні рослини на ній? (Так)
    — З якою метою ми пропонуємо саджати ліси на планеті Ріа? (Щоб у них було чисте повітря, збагачене киснем.)
    Учні в групах заповнюють схему на аркушах 
    — Хто з вас може пояснити інопланетянам, як відбувається процес утворення кисню? Хто з вас розповість, як, коли й чим дихають рослини?
    (Органами дихання рослини є листочки, через які вони поглинають вуглекислий газ і кисень, а виділяють у повітря кисень, необхідний живим істотам. Чим більше рослин, тим повітря буде чистішим.)
    9. Розповідь учителя
    — Ліс. Як багато увібрали в себе ці три літери Ліс — це «кисневий цех», «легені планети», «зелене золото».
    І трохи математики: (малюнок і завдання справа на слайді)
    Одне дерево середньої величини за 25 годин дає стільки кисню, скільки необхідно для дихання трьох людей. 
    Завдання: А 4 дерева? (12 людей)
    А за 50 годин?  (виробляють кисню для 6 людей)
    Учень-науковець
    Без кисню немає життя. Без їжі людина може обходитися декілька тижнів, без води — декілька днів, а без повітря гине через декілька хвилин. Весь запас кисню на Землі давно б вичерпався, якби його запаси не поповнювалися завдяки зеленому листю.
    Рослини дають кисень, а значить, і життя. Ліси — справжня фабрика кисню. Тому так легко і глибоко дихається в лісі, де мільярди крихітних зелених «фабрик» насичують повітря киснем.

    10. УЯВНА  ПОДОРОЖ ДО ВЕСНЯНОГО  ЛІСУ (відео). Рухи руками під музику. «Самозанурення» - уявна подорож у весняний ліс. 
    Перегляд та читання інформації на відео «Ліс – легені планети» (авторське відео) - 2 хвилини.  Чи знаєте ви? (ці факти розміщено у відео – озвучувати не потрібно)
    Гектар лісу виділяє 3—4 тонни кисню і поглинає 4—5 тонн вуглекислого газу, здатний відфільтрувати 50—70 тонн пилу. Ліс — легені планети, а також цінний ресурс, що приносить гроші. Саме тому кожного дня у світі зникає до 20 гектарів лісу.
    (останній слайд відео)

     11. Робота в парах. Перші висновки «Доповніть і продовжіть речення». Ліси називають ... планети. Бо саме вони очищають повітря від ... газу і виділяють ...
    12. Робота над загадками (у швидкому темпі – фронтально)
    13.    Закріпимо знання про різноманітність рослин, про умови які необхідні для життя, про значення рослин у природі. Будемо вдосконалювати навички розв’язувати задачі та навички гарно співати.
    - Дітки для чого ми вивчаємо природознавство? А математику? А музику?
    - Скільки всього рослин налічується  на планеті? (500 тис.).
    - А в Україні? (16 тис.).
    - На скільки менше рослин в Україні, ніж на планеті? (484 тис.)
    14.     Вправа «Рослини. Асоціативний кущ» (учні з місця називають)
    - Яку користь приносять рослини? (Виділяють кисень у повітря, вони їжа для людей і тварин, ліки, прикрашають наше життя)

    Світ рослин дуже різноманітний. Одні рослини великі, інші – маленькі. Між собою їх поділяють на групи.
    -    На які групи поділяють рослини? (трави, кущі, дерева) 
    -    Наведіть приклади?
    -    До якої природи ми відносимо рослин? (Живої).
     Поділ на змінні групи «Дерева – символи України»: «Квітучі вишні», «Пахучі липи», «Гнучкі верби», «Міцні явори»
    15.     Робота в групах «Дерева – символи України»
    На учнівських столах лежать куби з фотографіями дерев, та набори лего для конструювання дерева відповідної групи (вишні, липи, верби, клена-явора).
    По завершенню конструювання 1 учень групи демонструє виріб та розповідає про дерево як символ України. Інший учень називає дерево англійською мовою 
    16.     Розв’язування задач «Природа і математика» (завдання на слайдах презентації)
    17.     РИТМІЧНІ  ВПРАВИ - веселинки. Звучить аудіо Стукіт і шебіт дятла. Учитель імітує стукіт дятла. Учні повторюють.
    18.     Релакс. Слухання гри на скрипці. Підготовка та налаштування на презентацію власних мрій
    -    На якому інструменті грала Софійка? 
    -    Який твір виконувала Софійка?

    19.    Вправа «Розгадування анаграм». З музикою до нас прилетіли романтичні запитання-завдання: розгадати анаграми (назви дерев та квітів українською та англійською мовами) 
     Вчитель: Молодці, всі виконали завдання! Щоб рослини і надалі дивували нас своєю красою що потрібно робити? (оберігати).
    20.     Презентація домашніх проектів «Мої мрії. Моя майбутня професія» (фотографії дітей на екрані)
    Кілька учнів розповідають про свою мету – майбутню професію та роблять висновки, що потрібно зробити, щоб мрії збулися.
    1.    Я мрію бути політиком і писати такі закони, які не нашкодять планеті, землі, лісу, людям …
    2.    Я мрію бути лісником. Я буду вести боротьбу за чистоту і здоров’я лісу. Буду насаджувати дерева а дикоростучі кущі вирубувати. Я намагатимусь скоротити вирубки лісу…
    3.    Я мрію займатися вирощенням городніх овочів. Для цього я маю ще багато вчитися, знати як лікувати ґрунт та рослини, як збільшувати врожай без шкідливих для ґрунтів і здоров’я людини хімічних добрив, як зберігати овочі. Мабуть прийдеться створювати складські приміщення – холодильники …
    4.    А я мрію вирощувати овочі в парниках. Коли я вивчусь, я побудую супер новітню теплицю і буду в ній вирощувати екологічно чисті овочі. Я розумію, що це дуже відповідальна справа і вона потребує знань і агронома і хімії і математики, адже я маю вести розрахунки, для того щоб домогтися позитивного результату …
    5.    Після закінчення школи, я хочу відкрити фірму по виробництву упаковок. Я розумію, що пластикові пакети вже неможливо надалі використовувати, а якщо виготовляти упаковки з бумаги, то мабуть, це знову за рахунок вирубки дерев. Отож я вивчуся і придумаю новітні технології для виготовлення нових, екологічних видів пакування продуктів…
    6.    Я мрію займатися парковим дизайном, бо в нашому місті парки ще не мають багато гарних куточків, фонтанів, клумб. Я буду дбати про різні квіти, які би квітували на клумбах протягом весни-осені, створювати різні квіткові композиції
    7.    А я мрію створити магазини з продажу кімнатних рослин та садових саджанців. Я буду організовувати покази догляду за рослинами, навчання з обрізки кущів та дерев. Я бачив, як робить це мій батько і розумію, що цього можна навчати людей прямо в складах-магазинах. А ще я б навчав гостей магазинів вмінню створювати зимові сади у своїх садибах чи в окремих місцях квартири (лоджіях, мансардах). 
    Вчитель: Мрійте діти. Мрії збуваються
    21.     Літературна хвилинка Метод «За і проти». Інсценізація оповідання В. Сухомлинського «Сергій і Матвій».
    СЕРГІЙ І МАТВІЙ
    До квітучого лугу прийшли два юнаки: Сергій і Матвій.
    — Яка краса! — шепотів Сергій.— Дивись, на зеленому килимі немов виткав хто рожеві, червоні, білі, блакитні квіти.
    — Справді — дорідна трава,— сказав Матвій,— сюди корову пустити — до вечора буде двоє відер молока.
    — А бджоли бринять, немов арфа,— шепотів Сергій, захоплений чарівною музикою.
    — А вулики б сюди вивезти... Меду, меду скільки б бджоли наносили,— схвильовано говорив Матвій.
    — І є ж такі люди, що не бачать цієї краси,— шепотів Сергій.

    2 учні висловлюють свою позицію «За і проти»
    Висновок  вчителя:
    — А такі люди, що не бачать краси є. І з роками таке нерозуміння краси може обернутися великим лихом для природи. Сподіваюся, що наші уроки природознавства сприятимуть тому, аби серед вас зустрічалося якомога менше таких ось «Матвіїв».

    V.    Висновки уроку. 
    1.    Екологічна бесіда
    Учень-науковець
    Рослини – легені планети. Під натиском людини ліси вирубуються швидше, ніж виростають. Але саме ліс активно очищає атмосферу Землі від забруднення. Слід зазначити, що ліс не витримує напливів людей у густонаселених регіонах, страждає і гине від промислових забруднень.— Діти, ми й дійшли до завершального питання нашого уроку — «Охорона і збереження лісів». 
    Бо природа — найбільше багатство будь-якої країни. А як ви вважаєте, чому? (Бо вона дає нам свої дари, без яких ми не можемо жити.)
    Вчитель
    — А якої ж плати просить матінка-природа від нас за це? (Ніякої, лише, щоб були до неї добрими, берегли й охороняли її.)
    — А чи завжди ми як розумні істоти, як патріоти, громадяни своєї країни, жителі найкрасивішої планети бережемо й шануємо природу, виконуємо свої обов’язки? (Ні, не завжди.)
    — Тож я пропоную застерегти наших друзів з планети Ріа, щоб вони не повторили наших помилок. Адже ми, земляни, не змогли зберегти все, що подарувала нам природа. З кожним роком на Землі залишається все менше недоторканих куточків природи.

    2.    «Сходинки успіху»
    -    Чи всі етапи уроку були для вас доступними, чи справилися б ви самостійно з завданнями уроку, чи дійшли ви до вершини успіху?  Зробіть помітки на своїх сходинках успіху та вдома розповісте батькам про ваші результати.
    -    Ви всі були дуже активними, організованими, творчими, тому і встигли добре виконати всі завдання.
    -    Оцініть свою роботу на уроці. 
    VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
    — Чи зможете ви будь-кому довести, що ліси — справжні легені нашої планети, що допомагають дихати всьому живому?
    — А ось чи буде щасливим та екологічно чистим майбутнє нашої планети, залежить у більшій мірі від вас. Поміркуйте над цим, щоб не довелося й нам надсилати шифрограми із проханням про допомогу.
    Питання рефлексії англійською мовою 
    1.    The lesson was interesting.   -   Урок був цікавим.
    2.    I liked the lesson.     -  Мені сподобався урок.
    3.    The lesson was useful.  -  Урок був корисним.
    4.    I like projects.  -  Мені подобається виконувати проекти.
    5.    Now I think about my dream too. - Тепер і я думаю про свою мрію.
     
    VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
    Написати твір-мініатюру «Що я маю зробити для досягнення своєї мрії» , а на завершення проекту ми ще й створимо рекламу по охороні природи.

    Музичне прощання  

    Додаток для вчителя
    crocus (кр`окес), але множина  crocuses(кр`окесиз) - крокус(и), 
    tulips (т'юлипс) - тюльпани, 
    snowdrops (сноудропс) - підсніжники, 
    daffodils (дефедилз) - жовті нарциси, 
    maple ( мейпл) - явір, 
    willow (вилоу) - верба, 
    cherry (чери) – вишня, 
    lime (лайм) - липа. 
    Всі ці слова мають наголос на першому складі. 
    Слова: нарциси білі = narcissi (насисай) - наголос на другому складі.

    Авторський освітній сайт-портфоліо вчителя початкових класів Атаманюк Н.В. Copyright MyCorp © 2019