Понеділок, 16.07.2018, 09:57
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Опрацювання дискусійних питань | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Друзі сайту
Сайт школи І ст.
Сайт СЗШ  № 8
  • Сайт Бігус І.М.
    Сайт Кравчук Г.Т. 
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Інклюзивна освіта. Дистанційне навчання

    Важливим засобом пізнавальної діяльності учнів є дискусії.

    Для проведення дискусії необхідно:

    Також, плануючи дискусію, вчителю необхідно врахувати такі важливі мо-іі піп: час, його узгодженість з іншими видами роботи на уроці, місце; матеріа­ли необхідні для роботи; вміння учнів працювати в групі.

    До інтерактивних методів технології опрацювання дискусійних питань на лежать: метод "Прес", "Обери позицію", "Зміни позицію", "Безперервна шкала думок", "Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу", дебати.

    Метод "Прес"

    Навчати школярів дискутувати варто з технології «Метод "Прес"». її засто­совують під час обговорення дискусійних питань та під час проведення вправ, у яких необхідно чітко зайняти свою позицію, довести свою точку зору.

    Організація роботи

    1. Роздайте учням пам'ятки, у яких зазначено чотири етапи методу "Прес".

    -  Висловте свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору. (Я вва­жаю, що... .)

    -  Поясніть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази. (... тому що....)

    Наведіть приклади, додаткові аргументи на підтримку вашої позиції, назвіть факти, що ілюструють ваші докази. (..., наприклад, ... .)

    - Узагальніть свою думку, зробіть висновок. (Отже, ... таким чином ... .)

    2. Доступно поясніть механізм етапів методу "Прес", наведіть приклади.

    3.  Дайте можливість учням спробувати застосувати цей метод до будь-якої проблеми.

    4.  Перевірте, чи всі зрозуміли механізм застосування методу "Прес".

     

    Обери позицію

    Цей метод теж корисний на початку роботи з дискусійними питаннями. Використовують його на початку уроку для того, щоб показати учням різноманітність поглядів на ту чи іншу проблему: за і проти, використовують дві протилежні думки.

    Організація роботи

    1. Поставте перед учнями дискусійне питання і попросіть їх визначити влас­ну позицію щодо нього.

    2. Запропонуйте три позиції:        За            Не знаю              Проти                 Не маю конкретної позиції

    3. Ознайомте з правилами проведення вправи, обговоріть їх.

    4.  Залежно від думки учасників запропонуйте їм обрати позиції біля від­повідного плаката і з однодумцями обговорити це питання.

    5. Виберіть кількох учасників і попросіть їх обгрунтувати свою позицію.

    6.  Після викладу різних точок зору запитайте, чи не змінив хто-небудь з учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншого плаката. Причину пере­ходу варто обґрунтувати.

    7.  Попросіть учасників назвати найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторони.

     

    Зміни позицію

    Ця технологія дуже подібна до технології "Обери позицію". Вона дозволяє зайняти позицію іншої людини і розвиває навички аргументації, активного слухання.

    Організація роботи

    1. Попередньо підготуйтеся до обговорення.

    2. Поставте всьому класу дискусійне питання.

    3. Об'єднайте учнів у пари, потім у групи (четвірки).

    4. Дайте завдання розподілити позицію з проблеми ("так" чи "ні") між парами чи самі зробіть це. Одна пара у четвірці обґрунтовує одну позицію, інша — протилежну.

    5. Поясніть учням, що в четвірках кожна пара повинна представити партне­рам свою точку зору. Кожен відповідає за свою половину презентації.

    6.  Чітко визначте час на підготовку і саму презентацію.

    7.  Виділіть достатньо часу на підготовку аргументів.

    8. Коли час пройде, попросіть пари аргументовано викласти свою точку зору один одному.

    9.  Потім попросіть пари помінятися позиціями і повторіть все спочатку. На це підводиться значно менше часу.

    10.  Після цього варто дати завдання всій четвірці вільно обговорити тему. Годі учні висловлюють уже свою особисту точку зору. В ході обговорення теж або доходить згоди, або вважає, що їм бракує інформації. Вільна дискусія теж регламентована.

    11. Якщо є час, можна провести загальну дискусію.

    12. Підбийте підсумки дискусії з усім класом.

     

    Безперервна шкала думок

    Ця технологія є однією з форм обговорення дискусійних питань. Її метою є розвиток в учнів навичок самостійного вирішення проблем, вдосконалення вмінь, аргументувати свої думки. Розглядаючи полярні точки зору з проблеми, що обговорюється, учні:

    - знайомляться з альтернативними позиціями;

    - вчаться прогнозувати;

    - удосконалюють уміння на практиці відстоювати свою позицію;

    - вчаться вислуховувати думки інших;

    - отримують додаткові знання з теми, що вивчається.

     

    Організація роботи

    1.  Виберіть проблему, що передбачає наявність обгрунтованих, діаметраль­но протилежних точок зору.

    2. Досить детально розгляньте, схарактеризуйте кожну точку зору.

    3.  Розташуйте у протилежних кінцях кабінету плакати з альтернативни­ми думками.

    4. Дайте учням час обміркувати і вмотивувати свою позицію.

    5. Якщо місця в кабінеті достатньо, дайте змогу учневі оприлюднити свою позицію і зайняти місце в ланцюжкові залежно від його поглядів.

    6. Попросіть учнів стисло пояснити, чому саме вони обрали цю позицію.

    7. Оцініть протилежні точки зору.

    8.  Переконайтеся, чи уважно учні слухали один одного, пропонуючи їм навести аргументи, що примушують їх замислитись і, можливо, змінити свою позицію.

    9.  Обговоріть наслідки різних точок зору.

     

    Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу

    Учасниками цієї технології є всі учні класу. Її мета - набуття учнями нави­чок публічних виступів, дискутувань, відстоювання власної позиції, формуван­ня громадянської позиції. Ця технологія дає змогу залучити всіх учнів класу до участі, контролювати перебіг дискусії, оцінювати участь кожного. Вчитель на такому уроці є ведучим. Він має право ставити запитання або, за браком часу, перебивати того, хто виступає.

    Організація роботи

    1. Оголосіть тему дискусії, повідомте правила проведення:

    - усі учасники говорять стисло і конкретно;

    - надавати слово може тільки ведучий;

    - ведучий має право зупинити того, хто перевищив ліміт часу.

    2.  Запропонуйте учасникам коротку розповідь або відеофрагмент з дослід­жуваної проблеми.

    3. Надайте слово "запрошеним", потім глядачам, які можуть висловити свою думку або ставити запитання "запрошеним" упродовж хвилини.

    4. Підбийте підсумки дискусії

    Авторський освітній сайт-портфоліо вчителя початкових класів Атаманюк Н.В. Copyright MyCorp © 2018