Вівторок, 25.09.2018, 14:05
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Оцінювання навичок участі у дискусії | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Друзі сайту
Сайт школи І ст.
Сайт СЗШ  № 8
  • Сайт Бігус І.М.
    Сайт Кравчук Г.Т. 
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Інклюзивна освіта. Дистанційне навчання

    Уміння учнів дискутувати вчителю допоможе оцінити список позитивни і негативних моделей поведінки. На основі цього списку педагог може скласт форму спостереження та оцінювання знань учнів. Для оцінювання можна вибрат кількох учнів у групі й окремих учасників дискусії.

    Орієнтовні запитання до переліку моделей поведінки

    - Чи зауважуєте ви, що під час проведення дискусії на уроці відбуваються такі дії?

    - Які навички й уміння вам необхідно розвинути в майбутньому?

    - Які конкретні уміння ви набули останнім часом? Яких дій ви намагаєтеся навчитися? Можливі моделі поведінки учасників дискусії

    - Ініціювання: хтось пропонує завдання, визначає проблему та обговорює процедуру проведення дискусії. - Стимулювання: хтось запитує інформацію, закликає до вираження своїх думок.

    - Інформування: хтось надає інформацію, реагує, стимулює до вираження своїх думок.

    - Пояснення: хтось пояснює непорозуміння, встановлює логічну послідов¬ність розмови, пропонує реальні, вільні підходи до проблеми.

    - Підсумки: хтось узагальнює всі висловлені думки, пояснює зміст висловлювань інших.

    - Тлумачення: хтось привертає увагу до чиїхось висловлювань і намагається їх розтлумачити.

    - Пропозиція консенсусу: хтось запитує, наскільки група близько підійшла до рішення проблеми, і пропонує дійти висновків на основі загальної згоди.

    - Примирення: хтось намагається примирити протиріччя, в потрібний мо¬мент знімає напруження, підбадьорює до роботи менш активних товаришів.

    - Оцінювання: хтось запитує, наскільки група задоволена обговоренням блеми, зосереджується на нормах поведінки в групі, пропонує альтернативні завдання.

    - Зрив: хтось намагається внести в роботу групи напруження.

    - Блокування: хтось змінює тему розмови, ставить під сумнів можливості товаришів.

    - Напад: хтось дозволяє собі цинічні зауваження.

    - Плутанина: хтось створює плутанину, спеціально заходить у безвихідь.

     

    Оцінювання внеску учня в дискусію

     

     

     

     

     

     

    Щоб поспостерігати і оцінити кількох учнів впродовж уроку, вчитель може скористатися такою таблицею. У ній можна чітко простежити внесок учня чи учнів у дискусію. Оцінку за кожним показником можна виставляти за 12-бальною системою або використовувати такі критерії, як-от: "завжди", "звичайно", "іноді", "ніколи".

    Для оцінювання участі окремого учасника дискусії вчитель може скористатися таким аркушем.

    Тут праворуч дописують прізвища учнів групи й відповідно до їхньої роботи роблять позначку "+" або "-". У кінці дискусії вчитель підраховує кількість балів і виставляє оцінку кожному учаснику.

    Оцінювання якості підготовки аргументів і обґрунтування своєї позиції

    Ця позиція дає можливість учням провести самооцінку і взаємооцінку її малій групі. Спочатку учень сам оцінює свою роботу (виступ). Потім кожен учасник групи оцінює роботу свого товариша, залишаючи аркуш так, щоб наступний оцінювач не бачив виставленого раніше бала. Коли останній учасник малої групи виставить оцінку, оцінювальний аркуш повертають до того, чиє ім'я вписане в аркуш. Учні підраховують свої бали за критеріями і виставляють загальну оцінку. Можна провести обговорення оцінок. Такі оцінки виставляти в журнал не обов'язково.

    Аркуш оцінювання висловлювання з використанням методу "Прес"

    Метод "Прес" включає чотири етапи висловлювання. Кожний з них можна цінити за трибальною системою.

    Перший етап. Позиція - чітко і зрозуміло сформульована; - коротко сформульована; - сформульована доступно літературною мовою для розуміння.

    Другий етап. Пояснення - посилання на конкретні документи, правила; - підтримує обрану позицію; - переконливим.

    Третій етап. Приклад - викликає загальний інтерес; - є суспільно значимим; - є покликання на джерело, особистий досвід.

    Четвертий етап. Висновок - коротко повторена суть позиції; - підбито підсумок виступу; - запропоновано конкретні дії для вирішення проблеми.

    Разом із запропонованими вчитель може застосувати й інші критерії оцінювання.

    Запропоновані приклади оцінювання можуть бути застосовані для роботи з конкретними інтерактивними технологіями та змістом. Учителям потрібно пам'ятати, що використання альтернативних підходів не заперечує застосування традиційної оцінки, спрямованої на запам'ятовування або повторення з метою закріплення.

    Мета альтернативного оцінювання полягає в розширенні оціночного поля, з включенням до нього аналізу нових умінь, навичок, що формуються в учнів.

    Авторський освітній сайт-портфоліо вчителя початкових класів Атаманюк Н.В. Copyright MyCorp © 2018