ЧИТАННЯ
(За підручником: Вашуленко М.С., Вашуленко О.В. Буквар: Підруч. для 1 кл. загапьноосвіт. навч. закл. — К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.
Комплект електронних наочностей для уроків читання розраховано на читання вчителем або батьками, містить надлишок завдань. Варто вчителю відбирати основне, в залежності від рівня підготовки учнів та наявності часу на уроці.
Урок 1. «Із буквариком щодня здобуватимем знання». Знайомство з букварем. Опрацювання правил поведінки на уроці, правила сидіння за партою, користування шкільним приладдям
урок 1 читання
View more presentations or Upload your own.
Урок 2. «Літо краснеє минуло...». Дитячі спогади про відпочинок улітку. Практичне ознайомлення зі словом, реченням. Спосіб умовного позначення речень. Заучування вірша зі слів учителя
Урок 3. «Ми — школярі». Закріплення знань про речення. Складання речень за заданою графічною моделлю. Складання розповіді за серією малюнків
Урок 4. «У світі казки чарівної». Формування умінь задавати запитання і відповідати на них. Уявлення про діалог (без терміна). Інтонація і міміка, їх значення у спілкуванні. Слухання і розповідь казки. Робота з дитячою книжкою
Урок 5. «Працьовита в нас сім’я». Розширення уявлень дітей про слова та речення. Логічні вправи за питаннями хто це, що це? Розподіл предметів за семантичними групами (люди, тварини, овочі, фрукти, одяг, посуд, меблі тощо)
Урок 6. «У кожного свій талант». Закріплення знань про слова та їх роль у реченні. Ознайомлення зі словами — ознаками предметів та словами, що означають дії. Слова протилежні за значенням
Урок 7. «Домашні і дикі тварини». Ознайомлення учнів зі складовою будовою слів. Поділ слів на склади. Поняття про наголос як сильніше вимовлюваний склад
Урок 8. «У світі звуків». Практичне уявлення про немовні звуки та звуки мовлення. Ознайомлення з основними мовленнєвими органами. Поділ слів на склади. Закріплення поняття про наголос
Урок 9. «У зоопарку». Уявлення про голосні і приголосні звуки. Позначення цих звуків умовними знаками (фішками). Звуковий аналіз найпростіших за будовою слів
Урок 10. «Дружити треба вміти». Уявлення про тверді і м’які приголосні, їх умовне позначення
Урок 11. «Що вміють твої пальчики?» Повний звуковий аналіз мовлених слів. Аналітична робота з графічними звуковими моделями слів. Складання речень за заданою графічною моделлю
Урок 12. «З друзями граємо — себе розважаємо». Робота з дитячою книжкою. Розучування лічилок, мирилок, потішок, українських народних ігор.
Урок 13. «Слово чемне, кожному приємне». Культура мовлення і культура спілкування
Урок 14. «Розповідь складаємо — мову розвиваємо». Складання розповіді за серією малюнків. Узагальнювальний урок добукварного періоду
Букварний період
Урок 15. Звук [а]. Позначення його буквою Аа. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами
Урок 16. Звук [у]. Буква Уу. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами
Урок 17. Звук [о]. Буква Оо. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами. Складання розповіді за малюнком
Урок 18. Звук [и]. Буква и. Один предмет— багато предметів (однина і множина). Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами .
Урок 19. Звук [м]. Буква Мм («ем»). Читання складів, слів і речень з вивченими буквами. Перехід до читання прямих складів типу злиття пг. Вправи на доповнення незавершених речень
Урок 20. Закріплення звукового значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою
Урок 21. Звук [і]. Буква Іі. Звук [і] в ролі окремого слова. Вправи на доповнення незавершених речень
Урок 22. Звуки [н], [н']. Буква Нн («ен»). Читання складів, слів і речень. Вправи на доповнення незавершених речень
Урок 23. Закріплення звукового значення вивчених букв, умінь читати з ними склади, слова і речення
Урок 24. Звуки [л], [л']. Буква Лл («ел»). Читання складів, слів і речень. Вправи на доповнення незавершених речень
Урок 25. Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Лл. Наголос у словах. Читання слів з орієнтацією на знак наголосу. Інтонаційне читання речень
Урок 26. Звуки [в], [в’]. Буква Вв («ве»). Читання складів, слів, речень і тексту. Уявлення про особові займенники він, вона, воно вони (без вживання терміна). Практичне ознайомлення з анаграмами
Урок 27. Закріплення вміння читати букву Вв у складах, словах і текстах
Урок 28. Звуки [с], [с']. Буква Сс («ес»). Читання складів, слів і речень. Слова однакові за звучанням та написанням, але різні за значенням. Робота з анаграмами. Робота з дитячою книжкою
Урок 29. Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Сс
Урок 30. Звук [к], [к’], буква Кк («ка»). Читання складів, слів і речень з буквою к. Робота з анаграмами
Урок 31. Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Кк
Урок 32. Закріплення звукового значення вивчених букв
Урок 33. Звуки [р], [р']. Буква Рр («ер»). Читання складів, слів і речень. Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Робота з анаграмами
Урок 34. Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Рр
Урок 35. Звуки [п] [п’], буква Пп («пе»). Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Робота з анаграмами. Бесіда про народне свято Івана Купала
Урок 36. Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Пп. Робота з дитячою книжкою
Урок 37. Підсумковий урок. Аналітико синтетичні вправи з вивченими звуками і буквами
Урок 38. Звуки [т], [т']. Буква Тт («те»). Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів
Урок 39. Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Тт. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів
Урок 40. Звук [е]. Буква Ее. Відпрацювання уміння читати слова з буквою е
Урок 41. Закріплення вивченої букви Ее. Удосконалення навички читання
Урок 42. Звуки [д], |д']. Буква Дд («де»). Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними [д], [д'] у зіставленні з [т], [т']
Урок 43. Закріплення звуків [д], [д‘], букви Дд. Розповіді дітей про свої спостереження та участь у садінні дерев
Урок 44. Звуки [з], [з']. Буква Зз («зе»). Відпрацювання літературної (дзвінкої) вимови слів з виучуваними звуками. Робота з омографами і фразеологізмами (без уживання терміна). Заучування
скоромовки. Робота з дитячою книжкою
Урок 45. Закріплення звуків [з], [з'], букви Зз. Удосконалення навички читання. Інтонаційне читання речень, різних за метою висловлювання
Урок 46. Буква ь («знак м’якшення»). Позначення цим знаком м’якості приголосних звуків
Урок 47. Закріплення букви ь («знака м’якшення»). Вправляння у порівняльному звуко-буквеному аналізі слів з м’якими приголосними в кінці слова і складу
Урок 48. Звуки [б] [б’], буква Бб («бе»). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б]. Вправи на зіставлення вимови слів зі звуками [б], [п]
Урок 49. Звуки [б] [б’], буква Бб («бе»). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б]. Вправи на зіставлення вимови слів зі звуками [б], [п]