Вівторок, 25.09.2018, 14:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Технології колективно-групового навчання | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Друзі сайту
Сайт школи І ст.
Сайт СЗШ  № 8
  • Сайт Бігус І.М.
    Сайт Кравчук Г.Т. 
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Інклюзивна освіта. Дистанційне навчання

    Ці технології передбачають одночасну спільну роботу всього класу. 

    Це такі форми роботи, як:

    • "Мікрофон",
    • "Мозковий штурм",
    • "Навчаючи-вчуся",
    • "Ажур-пилка",
    • "Незакінчені речення",
    • "Дерево рішень".

    Мікрофон

    Це технологія загальногрупового обговорення, вона дає змогу кожному учневі у визначеному порядку щось швидко сказати, висловлюючи свою думку.

    Організація роботи

    1. Повідомте проблему класові.

    2. Запропонуйте уявний "мікрофон" (будь-який предмет).

    3. Надавайте учням слово почергово, передаючи "мікрофон". Говорити має право лише той, у кого знаходиться "мікрофон".

    4. Повідомлені відповіді не коментують і не оцінюють.

    5. Коли хтось висловлюється, інші не мають права щось говорити.

    Мозковий штурм

    "Мозковий штурм" - це такий метод вирішення проблеми, коли всі учасникі розмірковують над однією і тією самою проблемою і "йдуть на неї в атаку". Цю технологію застосовують, коли потрібні кілька варіантів розв'язання проблеми.

    Організація роботи

    1. Визначте проблему, яку необхідно вирішити.

    2. Приготуйте папір для занотовування ідей, запишіть проблему у вигляді питання.

    3. Оберіть ведучого та секретаря, який записуватиме всі ідеї.  

    4. Нагадайте правила першого етапу:

    • мета - зібрати якомога більше ідей;
    • - кожен має право висловитись;
    • - пропозиції мають висловлюватися почергово, конкретно, стисло;
    • - приймаються будь-які пропозиції, навіть неймовірні;
    • - висловлювання інших не критикують і не обговорюють;
    • - розширення запропонованої ідеї заохочуються;
    • - ведучий може сформулювати нову ідею для запису за згодою того, хто її запропонував.

    5. Висловте свої ідеї.

    6. Занотуйте їх у порядку надходження. Не вносьте в ідею жодних виправлень.

    7. Продовжуйте, доки будуть виникати нові ідеї (але не більше 10-15 хв).

    8. На закінчення обговоріть і оцініть запропоновані ідеї.

    Навчаючи - вчуся

    Цю технологію використовують під час повторення вивченого та під час вивчення блоку інформації. Її застосування дає змогу учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам, підвищує цікавість до знань.

    Організація роботи

    1. Підготуйте картки з фактами, що стосуються теми уроку, по одній для кожного учня.

    2. Роздайте їх кожному.

    3. Запропонуйте учням:  

    • упродовж декількох хвилин ознайомитися з інформацією, що міститься на картці;  
    • після ознайомлення з матеріалом, що міститься на картці, нехай учні ознайомлять зі своєю інформацією однокласників і одержать інформацію від них. 

    Учень повинен:

    • одночасно говорити тільки з однією особою;  
    • уважно слухати інформацію інших, запам'ятати якомога більше. Якщо потрібно, робити записи;  
    • коли всі поділилися тим, що їм відомо, й отримали інформацію, нехай вони розкажуть у класі, про що дізналися від інших.  

    Ажурна пилка

    Цей вид діяльності й дає змогу працювати разом, вивчати велику кількість матеріалу за короткий час.

    Організація роботи

    1. Доберіть індивідуальний інформаційний матеріал для кожного учня (матеріали підручника, додаткові матеріали тощо).

    2. Об'єднайте учнів у групи (домашні) і видайте їм матеріали із завданням.

    3. У групі учні обговорюють запропонований матеріал, вивчають. Проте необхідно обрати головуючого, щоб стежив за часом, та особу, яка ставить запитання, щоб переконатися, що кожен розуміє зміст матеріалу.  

    4. Після завершення роботи домашніх груп запропонувати учням долучитися до інших груп, у яких вони виступатимуть експертами з окремої теми. У кожній новоутвореній групі має бути представник із кожної домашньої групи.

    5. Кожна експертна група має вислухати всіх представників домашніх груп і проаналізувати матеріал загалом, здійснивши його експертну оцінку за визначений час (урок).

    6. Після завершення роботи учні повертаються у свої домашні групи. Кожен учень має поділитися інформацією, яку він отримав в експертній групі, із членами домашньої групи. Інформацію варто донести якісно і в повному обсязі за визначений час.

    Незакінчені речення

    Цю інтерактивну технологію часто поєднують з "мікрофоном", вона дає змогу розвивати в учнів зв'язне мовлення, власні висловлювання, порівнювати їх з іншими, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті і переконливо.

    Організація роботи

    Учитель чітко називає тему, з якої учні будуть висловлюватися (можна використати і уявний "мікрофон"), формулює незакінчене речення і пропонує учням закінчити його.

    Кожен наступний учасник повинен почати свій виступ із заропонованої формули. Наприклад:

    • "На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої вміння...",
    • "На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було...",
    • " Це оповідання навчило мене..." тощо.

    Дерево вирішень

    Ця технологія є варіантом розв'язання конкретної проблеми. "Дерево вирішень" допомагає дітям проаналізувати та краще зрозуміти механізм прийняття складних рішень.  

    Організація роботи  

    1. Виберіть проблему, яка не має однозначного вирішення. Викласти її можна у вигляді цікавої історії, ситуації з життя, епізоду з літературного твору.  

    2. Запропонуйте учням необхідну інформацію для розв'язання проблеми, яка виникла під час домашнього читання.

    3. Підготуйте на дошці (окремому плакаті) чи роздайте кожному учасникові взірець "дерева рішень".

    4. Чітко сформулюйте проблему, її суть, запишіть на дошці, заповнюючи схему.

    5. Дайте необхідну додаткову інформацію щодо проблеми.

    6. Запитайте в учнів про актуальність проблеми, з'ясуйте, чому саме сторо¬ни прагнуть її розв'язання.

    7. Шляхи і варіанти розв'язання проблеми можна визначити проведенням "мозкового штурму". На цьому етапі жоден з варіантів не може бути неправильним. Важливо набрати якнайбільше ідей.

    8. Обговоріть кожен із варіантів вирішення. З'ясуйте, що позитивного чи негативного для кожної зі сторін він містить. Таким чином, частину ідей можна відхилити і залишити три-чотири.

    9. Об'єднайте учнів у малі групи і запропонуйте заповнити схему. Група шляхом обговорення повинна дійти до одного варіанту рішення. Якщо єдності немає, можна застосувати голосування.

    Авторський освітній сайт-портфоліо вчителя початкових класів Атаманюк Н.В. Copyright MyCorp © 2018